Enkele reliëfs op de boog dateren wel uit de tijd van Constantijn: Sol en Luna op de oost- en westzijde; de ornamenten op de sluitstenen van de bogen; de riviergoden op de hoekzwikken; de soldaten, gevangenen en Victoria's op de zuilensokkels en de zes friesreliëfs boven de zijpoorten en op de dwarsdelen van de boog.Dit fries is een doorlopende narratieve voorstelling: het toont hoe Constantijn er opuit trekt; hoe hij Verona belegert; zijn overwinning bij de Milvische brug; hoe hij zijn triomf viert; hoe hij op het Forum tot het volk spreekt en hoe hij geld verdeelt onder de menigte. Op het laatste deel van het fries zien we in het midden Constantijn met in zijn linkerhand een schriftrol en in de rechter een tabula: een plank met halfronde uitsparingen voor geldmunten. De munten vallen in de toga van een beambte. De tweede figuur in het bovenste register links van Constantijn heeft al nieuwe munten vast om het plankje weer op te vullen. Beide figuren behoren bij de Togati, die de keizer omgeven. Allen hebben de ogen op de keizer gericht en degenen die de rechterhand vrij hebben, hebben deze opgeheven als teken van bijval. De Togati onderscheiden zich van de burgers die van rechts en links komen om de gaven in ontvangst te nemen. Deze burgers zijn niet alleen kleiner weergegeven, maar ook anders gekleed: ze dragen een paenula, een eenvoudige kapmantel.